جمعه, فروردین 10, 1403
More
    خانهپروژه های میکروکنترلر AVRپروژه با انواع LCDپروژه AVR دماسنج و رطوبت سنج با سنسور DHT11

    پروژه AVR دماسنج و رطوبت سنج با سنسور DHT11

    در این پست از سایت اِمیک, پروژه AVR یک دماسنج و رطوبت سنج با استفاده از سنسور دما و رطوبت DHT11 قرار داده شده است. در این پروژه ما با استفاده از سنسور DHT11 دما و رطوبت محیط را اندازه گیری می کنیم و روی یک LCD کاراکتری 2*16 نمایش می دهیم. همچنین در این پروژه حداقل و حداکثر دمایی که سنسور اندازه گیری کرده را در سطر دوم LCD نمایش می دهیم. این پروژه با استفاده از میکروکنترلر ATmega16 طراحی و ساخته شده و برنامه ان نیز به زبان C و با استفاده از نرم افزار کامپایلر کدویژن (CodeVisionAVR) نوشته شده است.

    AVR-prj-precision-thermometer-with-DHT11-sensor-emic

    سنسور DHT11 یک سنسور ارزان قیمت جهت سنجش دما و رطوبت هوا می باشد. این سنسور درون خود دارای یک سنسور رطوبت خازنی و یک ترمیستور برای اندازه گیری دما می باشد که برای اشنایی بیشتر با این سنسور و دانلود دیتاشیت ان می توانید اینجا کلیک کنید.

    مقدار دما و رطوبتی که سنسور DHT11 روی LCD نمایش می دهد, بسیار پایدار است و دارای نوسانات و تغییرات زیادی نیست. اگر قبلا سنسور دمای LM35 را راه اندازی کرده باشید, حتما مشاهده کرده اید که مقدار دمایی که این سنسور نمایش می دهد دائما در حال تغییر است و نوسان زیادی دارد که در سنسور DHT11 این نوسانات بسیار کمتر است و خروجی DHT11 بسیار پایدارتر می باشد. البته این سنسور دقت پایین تری نسبت به برخی سنسورهای گران قیمت تر مانند سری SHT دارد که برای پروژه های معمولی مشکلی ایجاد نمی کند ولی در صورتی که پروژه و یا دستگاه شما بسیار حساس هست مانند دستگاه های جوجه کشی, توصیه می کنم از سنسورهای با دقت بالاتر استفاده کنید. در انتهای مطلب می توانید کلیپ تست عملی پروژه را مشاهده کنید.

    - محتوای پروژه

    • سورس کامل پروژه به زبان C و نرم افزار کدویژن
    • توضیحات خط به خط برنامه
    • شماتیک پروژه
    • فایل PDF توضیحات کامل پروژه
    • PCB طراحی شده برای این پروژه با نرم افزار آلتیوم (آماده ارائه به شرکت های چاپ PCB)
    • فایل طراحی و شبیه سازی پروژه با پروتئوس
    • و دیگر موارد لازم برای ساخت این پروژه

     

    کلیپ تست عملی پروژه:

     

    - پرداخت و دانلود پروژه

    برای خرید و دانلود پروژه روی دکمه زیر کلیک کنید

    78,000 تومان – خرید

    • پس از پرداخت شما به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید پروژه مورد نظر خود را دانلود کنید
    • همچنین ایمیلی حاوی لینک (های) دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد
    • از صحت ایمیلی که هنگام خرید وارد می کنید, مطمئن شوید
    • پسورد فایل زیپ (Zip) دانلودی www.emic.ir می باشد

     

     

    نظر یادتون نره…

    عابد رازانی
    عابد رازانیhttps://emic.ir/
    فارغ التحصیل کارشناسی الکترونیک از دانشکده باهنر شیراز و علاقمند به برنامه نویسی و طراحی مدارات الکترونیکی, در حال حاضر به تولید محتوای آموزشی و طراحی و انجام پروژه مشغول هستم.

    20 نظرات

    1. سلام خسته نباشید.من یه برنامه نشانگر درصد ولتاژ نوشتم.میخوام ولتاژ ۰ تا ۲.۵ ولت رو به ۰ تا ۱۰۰ درصد تبدیل کنم و روی ال سی دی نمایش بدم.این کار انجام شده فقط مشکلی که داره اینه ثابت باقی نمیمونه و بازه ی یک الی دو درصد پرش به بالا یا پایین داره.به عبارت دیگه استیبل نیست در صورتی که ولتاژ مورد تبدیل ثابته.با تغییر ولتاژ درصد هم تغییر میکنه اما ثابت نیست.ممنون میشم راهنماییم کنید

    2. سلام خداقوت
      کدوم پروژه رو بگیرم.
      یه پروژه ای برای دانشگاه میخوام که هم پروتئوس و هم کدویژنش اکی باشه .
      نمیخوام سخت افزاری پیادش کنم.
      لطفا راهنماییم کنید

    3. با سلام من نمیتوانم در محیط پرتیوس شبیه سازی کنم و نیاز دارم که یک رله و خروجی به مدار وصل کنم تا ماژول بخار سرد را خاموش یا روشن کند متشکر میشم که راهنمایی کنین

    ارسال دیدگاه

    لطفا نظر خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

    spot_img