شنبه, آبان 5, 1403
ادامه منو
    خانهپروژه های اردوینو Arduinoپروژه با سنسورهاپروژه آردوینو دماسنج دقیق با سنسور LM35

    پروژه آردوینو دماسنج دقیق با سنسور LM35

    در این پست از سایت اِمیک, پروژه ساخت یک دماسنج حرفه ای و بسیار دقیق با استفاده از سنسور دمای LM35 قرار داده شده است. این پروژه با استفاده از برد اردوینو (Arduino) انجام شده است. این دماسنج علاوه بر نمایش دمای فعلی محیط, قابلیت نمایش حداقل و حداکثر دمای اندازه گیری شده را نیز دارد.

    پروژه آردوینو دماسنج دقیق با سنسور LM35

    سنسور دمای LM35 یکی از معروف ترین سنسورها برای اندازه گیری دمای محیط می باشد. این سنسور می تواند دمای محیط را با دقت مناسبی اندازه بگیرد.

    از ویژگی های سنسور LM35 می توان به قیمت پایین این سنسور نسبت به دیگر سنسورهای دما و بازه وسیع اندازه گیری دما یعنی از منفی 55 درجه تا مثبت 150 درجه سانتیگراد اشاره کرد. همچنین دقت اندازه گیری دما در این سنسور 0.5 درجه سانتیگراد می باشد.

    در این پروژه ما با استفاده از سنسور دمای LM35 و برد اردوینو UNO دمای محیط را اندازه گیری می کنیم و روی یک LCD کاراکتری 2*16 نمایش می دهیم. همچنین در این پروژه حداقل و حداکثر دمایی که سنسور اندازه گیری کرده را در سطر دوم LCD نمایش می دهیم. در انتهای مطلب می توانید کلیپ تست عملی پروژه را مشاهده کنید.

    اگر قبلا سنسور LM35 را راه اندازی کرده اید حتما مشاهده کرده اید که دمای اندازه گیری شده توسط ان دقت مناسبی ندارد و دائما در حال پرش و تغییرات زیاد است. در این پروژه ما با چندین بار نمونه گیری از دما (خروجی سنسور) و راهکارهای دیگر دقت ان را تا حد قابل قبولی افزایش داده ایم. در نتیجه این دماسنج روی LCD یک دمای دقیق و بدون تغییرات زیاد را نمایش می دهد.

    در ادامه مطلب می توانید اموزش ساخت این پروژه را به همراه تمام فایل های مورد نیاز ان, تهیه و دانلود کنید. این پروژه با استفاده از برد اردوینو UNO انجام شده و برنامه ان نیز در محیط نرم افزار اردوینو نوشته شده و به صورت خط به خط و کامل توضیح داده شده است تا افرادی هم که با برنامه نویسی اشنایی کامل ندارند, متوجه ان بشوند.

    - محتوای پروژه

    • سورس کامل پروژه با نرم افزار آردوینو
    • توضیحات خط به خط برنامه
    • شماتیک پروژه
    • فایل PDF توضیحات کامل پروژه
    • شبیه سازی پروژه با پروتئوس
    • و دیگر موارد لازم برای ساخت این پروژه

     

    کلیپ تست عملی پروژه:

     

    - پرداخت و دانلود پروژه

    برای خرید و دانلود پروژه روی دکمه زیر کلیک کنید

    • پس از پرداخت شما به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید پروژه مورد نظر خود را دانلود کنید
    • همچنین ایمیلی حاوی لینک (های) دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد
    • از صحت ایمیلی که هنگام خرید وارد می کنید, مطمئن شوید
    • پسورد فایل زیپ (Zip) دانلودی www.emic.ir می باشد

     

    نظر یادتون نره…

    عابد رازانی
    عابد رازانیhttps://emic.ir/
    فارغ التحصیل کارشناسی الکترونیک از دانشکده باهنر شیراز و علاقمند به برنامه نویسی و طراحی مدارات الکترونیکی, در حال حاضر به تولید محتوای آموزشی و طراحی و انجام پروژه مشغول هستم.

    ارسال دیدگاه

    لطفا نظر خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

    spot_img