شنبه, آبان 5, 1403
ادامه منو
    خانهپروژه های اردوینو Arduinoپروژه با سون سگمنت و LEDپروژه رقص نور سه حالته با آردوینو UNO

    پروژه رقص نور سه حالته با آردوینو UNO

    در این پست از سایت اِمیک, یک پروژه جالب به نام رقص نور 3 حالته با استفاده از برد اردوینو UNO قرار داده شده است. در این پروژه از 8 عدد LED برای نمایش حالات مختلف رقص نور استفاده شده است. همانطور که گفته شد این رقص نور 3 حالته می باشد بنابراین دارای سه کلید فشاری برای انتخاب حالت رقص نور می باشد. در ادامه شماتیک این پروژه را  مشاهده می کنید :

    Arduino-prj-dancing-light-with-key-emic

    (برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر ان را ذخیره کنید)

    پروژه رقص نور سه حالته با آردوینو UNO :

    همانطور که در شماتیک بالا مشاهده می کنید, قطعات اصلی پروژه شامل برد اردوینو یونو (UNO), هشت عدد LED و سه کلید فشاری به همراه تعدادی مقاومت می باشد که در ادمه درباره انها بیشتر توضیح داده می شود.

    P-Arduino-prj-dancing-light-with-key-emic

    عملکرد پروژه به این صورت می باشد که با فشار دادن هر یک از 3 کلید KEY1 تا KEY3 یک حالت رقص نور روی LEDها اجرا می شود. مقاومت های R1 تا R8 برای کاهش ولتاژ خروجی اردوینو به منظور اتصال به ال ای دی ها استفاده شده اند و دارای مقدار 330 اهم می باشند.

    مقاومت های R9 تا R11 مقاومت های پول اپ می باشند و به این دلیل استفاده شده اند تا در زمانی که کلیدی فشار داده نشده است, پین های A0 تا A2 برد اردوینو که ورودی هستند را یک منطقی کنند. در ادامه برنامه این پروژه را به همراه توضیحات کامل مشاهده می کنید.

    برنامه :

    توضیحات کامل برنامه نوشته شده, همانطور که مشاهده می کنید ما حالات مختلف رقص نور را درون سه ارایه 2 بعدی قرار داده ایم که شما به راحتی می توانید با تغییر این مقادیر حالات جدیدی از رقص نور ایجاد کنید, اگر سوالی داشتید می تونید در قسمت نظرات مطرح کنید. اگر با برنامه نویسی اردوینو اشنا نیستید مطالب زیر را مطالعه کنید :

    • برای اشنایی با دستورات مهم برنامه نویسی اردوینو اینجا کلیک کنید
    • برای اشنایی با نحوه پروگرام کردن برد اردوینو (ریختن برنامه روی برد) اینجا کلیک کنید

    کلیپ تست عملی پروژه :

     

    دانلود فایل ها

    پسورد فایل زیپ : www.emic.ir

     

     

    نظر یادتون نره…

    عابد رازانی
    عابد رازانیhttps://emic.ir/
    فارغ التحصیل کارشناسی الکترونیک از دانشکده باهنر شیراز و علاقمند به برنامه نویسی و طراحی مدارات الکترونیکی, در حال حاضر به تولید محتوای آموزشی و طراحی و انجام پروژه مشغول هستم.

    12 نظرات

    1. با سلام و تشکر از جنابعالی من کدها تو برنامه کپی کردم اما با یک خطا مواجه شدم می توانید راهنمایی و کمکم کنید.ممنون و سپاسگزارم
      پیغام خطا:
      ‘key1’ was not declared in this scope

    2. سلام عالی بود ساختم فقط led نارنجی گذاشتم زیبا تر شد و بسیار زیبا بود و قشنگ خوشم اومد

    3. سلام
      اگر برد آردوینو را قبلا پروگرام کرده باشیم یعنی قبلا روش برنامه ای آپلود کرده باشیم و حالا بخواهیم دوباره روش برنامه ای آپلود کنیم آیا باید دکمه ریست رابفشاریم و سپس آپلود کنیم یا نه همینطور میشود روش برنامه دیگری آپلود کرد

    ارسال دیدگاه

    لطفا نظر خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

    spot_img